Nogle vigtig Tips om forslag og pris

Her er en kritisk vigtige copywriting teknik jeg bruger, når at skrive salgsbreve og forslag til vores egen direkte markedsføring tjenester og for vores kunder.
Det handler om “pris”.
Jeg ser det hele tiden. Og måske du også gør. Breve og forslag, der begraver pris i slutningen af dokumentet. Prisen for sidste, folk tror forklarer alle ydelser i de første par sider og derefter forlader at købere vil blive glædeligt overrasket, når de ser, hvor meget det vil koste.
I virkeligheden virker det ikke på den måde.
Tænk over det. Hvad gør du som køber?
Jeg ved, jeg bladre gennem dokumentet, indtil jeg finder prisen. Så, hvis det er mere end jeg ønsker at betale, jeg sætte dokumentet væk, aldrig skal ses igen. Gider jeg ikke gå tilbage og læsning fra begyndelsen.
I stedet, hvad hvor meget noget velskrevet forslag gør er at fortælle den person up-front, vil koste. På den måde læseren behøver ikke at gå grave.
De ser, hvor meget det kan have en øjeblikkelig reaktion på beløbet og derefter… Hvis det er dyrere end de troede, vil de holde læsning gennem dokumentet for at finde måder at retfærdiggøre prisen i deres egne sind.
Hvorfor er det dyrere?
Hvilke særlige resultater det opnå?
Hvilke krav skal de sikkerhedskopiere prisen?
Jeg har prøvet det mange snesevis af gange i vores egne kampagner og forslag, og med klienter. Hver eneste gang vi tester det, wins at sætte prisen op foran “hænder ned”.
Her er to flere tips om prisen…
1. aldrig sige “pris” eller “omkostninger” i dit dokument. I stedet brug ordet “investering”.
Det lyder måske som en lille ting, men det har en stor psykologisk effekt på din reader.
Ordet “omkostninger” gør læseren føler, at det er en udgift de nødt til at skallen ud for. Omvendt, ordet “investering” gør dem til at føle som om det er en investering, der vil give dem en stor løn tilbage.
2. aldrig sige “din investering i xyz widget er $1235”. I stedet sige, “din investering i xyz widget er $1235, som omfatter 14 refills (vurderet til $xxx), en lifetime udskiftning garanti, gratis levetid teknisk support etc. etc.”
Se hvad vi har gjort her. Ved at afslutte en sætning med prisen, du giver dem tid til at standse op og tænke på det pengebeløb.
I stedet, ved at nævne prisen, så i samme åndedrag at give et kort øjebliksbillede af, hvad det omfatter, din læser straks gør en association mellem prisen og det afkast, de vil have på deres investeringer.
Med andre ord, gør køberen en købsbeslutning baseret på værdi for pengene og ikke på de faktiske omkostninger.
Giver mening, ikke sandt!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *