Hvorfor små virksomheder mislykkes (eller undlader at trives)

Tammy, en dygtig og begavet gartner, ringede til mig for at diskutere, hvad hun havde brug at vide, for at starte sin egen virksomhed, blomsterhandler og landskabspleje. Hun havde været i gartneri industrien i 10 år og var utrolig dygtig til at arbejde med blomster og planter-en af bedste. Hun havde også stor design færdigheder, samt god kunde service færdigheder. Men hun havde lidt business ledelseserfaring og mindre selvstændige erfaring.

At opdage, hvorfor små virksomheder mislykkes var en smart forskningsprojekt for hende, så det hjalp hende med at afsløre sin egne svagheder og begynde at opbygge nogle styrker før hun investeret i at blive selvstændige. Det er ingen hemmelighed, at et stort flertal af små virksomheder mislykkes i de første fem år. Spørgsmålet er: Hvorfor undlader de og hvad kan jeg gøre for at forhindre problemer i min egen virksomhed?

Som vi talte, vi har gennemgået nogle af de almindelige årsager hvorfor små virksomheder mislykkes. Her er 14 top grunde, som kan hjælpe dig med at finde ud af, hvorfor din virksomhed ikke vokser og trives. Nogle af dem er relateret til learnable business-færdigheder; andre forholde sig til personlige holdninger, vaner eller selv saboterer tro, som ikke er så let at ændre, undtagen gennem coaching eller andre selvudvikling arbejde.

1. forveksle en forretning for en hobby: bare fordi du elsker noget betyder ikke, du skal konvertere den til en forretning. Alt for ofte virksomheder mislykkes, fordi ejeren føler deres passion deles af andre. Forskning din forretningsidé og sørg for det er levedygtige.

2. fattige planlægning: Ja, du skal have en forretningsplan. Det kan være en enkel tre-siders plan eller en kæmpe 40-siders plan. Pointen er, at du har kigget på alle aspekter af din virksomhed og er parat til at håndtere problemer, når de opstår. Din forretningsplan hjælper dig med at fokusere på dine mål og dit syn samt fastsættelse af planer til varetagelse af dem. Og ikke få mellow-gense og revidere din forretningsplan årligt.

3. entrepreneurielle spænding: iværksættere ofte blive ophidset over nye idéer, men ikke er i stand til at bestemme, hvis de er “sande opportunities” og/eller sætte dem i praksis. Test hver ny idé mod din business plan og mission statement før der træffes beslutning om at gennemføre det eller ej, og spørg dig selv, har jeg tid og evner til at gennemføre dette?

4. at lægge alle dine æg i én kurv: alt for ofte, ejere af små virksomheder vil have ét produkt, en tjeneste eller en stor kunde. De klamrer stramt til denne ene ting, fordi det bringer gode indtægter. Men hvad nu hvis den ene ting forsvinder? Variation og diversificering vil afbøde dig mod Ebbe og flod af business tidevand.

5. dårlig optage holder og finansielle kontrol: Ja, du skal holde finansielle og forretningsmæssige poster, du nødt til at gennemgå rapporten indtægt og udgift hver måned, og du skal file skatter og andre business-relateret høvle. Hvis du ikke ved hvordan man gør disse, eller ikke ønsker at få hjælp fra nogen, der gør.

6. manglende erfaring i at drive en forretning eller i industrien du indtaster: der er så mange hatte du nødt til at bære, fra markedsføring og salg for at køre en virksomhed effektivt. Oven i det, nødt du til at forstå din branche, kræves for at tilbyde dine produkter og tjenester og tendenser i branchen. Hvis du ikke kender til disse grundlæggende færdigheder, uddanne dig selv. Tale med andre, som med succes kører deres egne virksomheder, tale med industriledere, få en bog, finde en hjemmeside, få en coach, gør dit hjemmearbejde. Og holde, øge din business og industri færdigheder ved at deltage i klasser eller læsning Ny bøger hvert år.

7. dårlig penge forvaltning: du skal være i stand til at leve i et til to år uden indkomst når Introduktion; ofte virksomheder er meget langsomme til at komme væk fra jorden. Også, du nødt til at oprette og bruge en realistisk forretningsplan budget og ikke konstant dræne erhvervsindkomst på personlige udgifter.

8. forkert placering: Hvis din virksomhed kører ud af kommercielle plads, du nødt til at sikre, at du er praktisk til dine kunder og dine leverandører og dine medarbejdere.

9. konkurrence: Kunder vil gå hvor de kan finde de bedste produkter og tjenester. Det er vigtigt for dig at vide, hvem dine konkurrenter er, hvad de har at tilbyde, og hvad gør dine egne produkter eller tjenesteydelser, bedre.

10. tøven og dårlig tidsstyring: at udskyde opgaver, som du ikke nyde vil synke din business hurtigere end noget andet. Du kan ikke råd til at spilde tid på ligegyldig opgaver, mens kritiske opgaver hober sig op. Alle opgaver skal gøres; Hvis du ikke kan lide at gøre dem (eller ikke ønsker at tilbringe din tid på at gøre dem), hyre nogen til at gøre dem for dig. Hvis din tidsstyring og prioritering færdigheder er rusten, leje en lille business coach eller tage en klasse til at hjælpe dig.

11. ineffektive markedsføring: lære grundlæggende i marketing og sørg for at du spore succes eller fiasko af hver markedsføring teknik, du bruger, så dumpe dem, der ikke fungerer.

12. ineffektiv salgsteknik: når du har en potentiel kunde, du har til at lære at føre dem ned stien salg. Hvis du ikke forstår grundlæggende i salg, få nogle uddannelse på det samme. Hvis en salgsmetode ikke virker, prøv en anden.

13. dårlig kundeservice: når du har en kunde, du skal holde dem. Der er to centrale punkter her-Sørg for, at du være opmærksom på hvad kunden ønsker (og hvordan disse ønsker kan ændre sig over tid), og sørg for du giver hurtig tilbagevenden af telefonopkald og e-mails, korrekt fakturering, vinder problemløsning og en samlet behagelig opførsel.

14. entrepreneurielle burnout: at eje din egen virksomhed kræver en enorm investering af tid, penge, energi og følelser. Det er nemt at arbejde lange dage og glemmer at tage tid ud. Men i sidste ende er dette kun forårsager udbrændthed hvor din motivation og kreativitet vil lide, og en pessimistisk holdning er fremherskende. Du vil finde dig selv i stand til at skabe balance mellem din virksomhed og personlige liv, og begge vil lide. Planlægge egenomsorg tid ind i din arbejdsuge og være religiøse om at tage tid fra din virksomhed.

Dunn og Bradstreet for nylig gjorde en undersøgelse og fast besluttet på at “90% af små virksomheder, der ikke gør det på grund af mangel på færdigheder og viden hos ejeren.” Dog gjorde D & B også en undersøgelse, der viste, at over 90% af små virksomheder var stadig i erhvervslivet efter fem år hvis de havde ved hjælp af en lille Business udvikling Center (SBDC) eller anden sagkyndig bistand. Du kan finde en liste over SBDC i dit område her:

Som Tammy og jeg sluttede vores coaching session, lavede hun en liste over de områder, hvor hun skulle vokse, og lavet en opgave for at få den hjælp hun havde brug for. I dag hun har en blomstrende forretning og lykkeligt selvstændig. Du kan gøre det, også. Det tager bare lidt planlægning og et nærmere blik på både årsagerne til din succes og hvor du måske nødt til at få lidt hjælp.